8.5.2017

Ostohalun aikaansaaminen on kaikkea muuta kuin hallittua

Kun ihminen (siis minä) on muuttanut kahteen kertaan kansion, jonka päällä lukee "Lehtileikkeet 2000-2001" ja sisällöstä on vain hämärä aavistus, voisi sen varmaan heittää suoraan roskiin. Tai sitten ei.

Päällimmäisenä on Jakke Holvaksen kirjoitus mielikuvamainonnasta (HS 1.7.2001). "Miksi ylipäänsä elätellään kuvitelmaa mielikuvamainonnalle immuunista kuluttajasta? Siksi, että mielikuvaa itsessään pidetään pahana." "... mielikuvat vaikuttavat meihin, mutta kukaan ei tiedä milloin ja miksi. Ostohalun aikaansaaminen on kaikkea muuta kuin hallittua."

Aivan. Tulee mieleen mainion australialaisen kuluttajaohjelman kaksi klippiä:
P. S. Vastaan tulee toinenkin Holvaksen hyvä kolumni tuhlauksesta (HS 30.9.2001). Onkohan näistä työstetty kirjansa Arvon sanat spekulointia talouskäsitteillä (2002)?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti