25.8.2015

Pankissa

Maksoin tänään pois asunnonvaihtoa varten ottamani lainan. Ennen ensimmäistä koronmaksua, mutta en selvinnyt maksamatta korkoja, sillä ne (tietenkin) laskettiin tähän päivään asti. Mitä en kylläkään etukäteen älynnyt.

Olin kylläkin visioinut, ettei asian hoitamiseen menisi montaa hetkeä ja laitoin ajanvaraukseen myös pyynnön päivittäispalvelujeni läpikäynnistä. Kannatti. Olen maksanut 4 euroa kuukaudessa sijoitustiedoista, joita en käytä enkä tule käyttämään sekä vuosittain 60 euroa yhdestä luottokortistani tästä tietämättä. Edelleenkään en ymmärrä mitä kautta vuosimaksu on laskutettu huomaamattani, mutta nyt pääsen siitä eroon, sillä asiakkuuteeni kuuluu ilmainen luottokortti tilalle.

Näitä korjaustoimenpiteitä pankkineuvojani ei siis ole oma-aloitteisesti ehdottanut niinä parina-kolmena vuonna, jotka olen kyseisessä toimipisteessä käynyt. Sen sijaan joka kerta minulle on näytetty "sijoitusneuvoina" ohjelman piirtämiä piirakoita maajakaumista, joissa ei ole päätä eikä häntää, sillä ne eivät huomioi kyseisen pankin ulkopuolella olevaa omaisuuttani. Näin tälläkin kertaa.

Niin ja sijoitushöpötyksen pankkineuvojani oli lisännyt sessioon oma-aloitteisesti ja minulle ilmoittamatta. Mikä oli perin typerää, sillä a) en ollut siihen varautunut ja b) tarkoituksenani oli kiikuttaa panttina ollut asunto-osake samana iltapäivänä toisen toimipisteen tallelolokeroon. Aikapaineessa ja puutteellisin tiedoin minun (sijoitusasioissa(kin) hieman erikoisen) persoonani enismmäisen kerran kohdaten mukava nuori mies yritti sanoa jotain järjellistä. Ja piirsi niitä piirakoita, tietenkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti